היכן יש לקבוע את המזוזה

היכן יש לקבוע את המזוזה?

קנית מזוזה כשרה או מהודרת, עכשיו עלינו להתקין אותה על פי ההלכה. באיזה צד קובעים את המזוזה? באיזה גובה? מה הכיוון? על כך נרחיב במאמר זה.

באיזה צד לקבוע את המזוזה?

ככלל יש לקבוע את המזוזה בצד ימין של הנכנס. לעיתים ישנה בעיה משום שיש למקום מסוים כניסה מכמה פתחים ושם צריך הדבר בירור. בד"כ בפתח הראשי קל מאוד לדעת מהו צד ימין של הנכנס, משום שרוב האנשים נכנסים משם. בפתח שאפשר להיכנס אליו לבית, אך לרוב אינו משמש לכניסה אלא ליציאה נקבע את המזוזה בצד ימין של היוצא. לדוגמא אם יש לאדם גינה פתוחה שאליה הוא יוצא אך ממנה גם יכול להיכנס לביתו כאשר מגיע מבחוץ, וברור לנו שבדרך כלל אינו נכנס משם אלא רק יוצא לשם, נקבע את המזוזה בצד ימין של היוצא.

כמו כן, בכל מקרה כזה כדאי לשאול שאלת רב, כדי שיעמוד על כל הנקודות.

באיזה גובה לקבוע את המזוזה?

את המזוזה יש לקבוע בתחילת השליש העליון של הפתח. יש לקחת מטר ולמדוד את גובה הפתח ובתחילת השליש העליון יש לקבוע את המזוזה, כך שהחלק התחתון של המזוזה יהיה בתחילת השליש העליון.

מה הכיוון של קביעת המזוזה?

היתה מחלוקת בין הפוסקים האם יש לקבוע את המזוזה כשהיא במצב מאוזן או במצב מאונך, כך גם לגבי ספר תורה האם צריך להעמיד אותו בהיכל כשהוא עומד או כשהוא שוכב.

לדעת  הפוסקים הספרדים נפסק להלכה, שיש להעמיד את המזוזה כשהיא עומדת כלומר בצורה מאונכת, כלומר בכיוון המשקוף שהחלק העליון פונה כלפי מעלה.

לדעת הפסוקים האשכנזים, יש להניח את המזוזה באלכסון, זוהי שיטה ממוצעת בין הנחת המזוזה בצורה מאוזנת לבין הנחתה צורה אנכית. את המזוזה יש להטות לכיוון החדר לו אנחנו קובעים את המזוזה.

לכל שאלה נוספת או ייעוץ השאר פרטים או צור עימנו קשר

צור קשר

    תליה של מזוזה בפתח
    לרכישת מזוזה לחץ כאן
    Call Now Buttonצור קשר