כיצד יש לשמור את המזוזה?

קניתם מזוזות מהודרות לבית, השקעתם ממיטב כספכם, נאמר לכם שהמזוזות כשרות ולאחר כמה שנים עשיתם שוב בדיקה למזוזות ונאמר לכם שישנם בעיות במזוזה או חלילה המזוזה פסולה. והשאלה המתבקשת היא, מדוע המזוזה נפגעה או נפסלה? מה עשינו לא נכון?

למכון שלנו הגיעו מאות מזוזות לבדיקה, על פי רוב המזוזות המגיעות הן כשרות ושמורות כראוי. במאמר קצר זה נתאר כיצד יש לשמור על המזוזה מפגיעה ישירה או עקיפה.

מה משפיע על המזוזה?

כידוע המזוזות כתובות על קלף ובדיו שחור. מרכיבי הדיו שאיתו כותבים תפילין, מזוזות, ספרי תורה ומגילות אינם אחידים ולכן יתכנו שינויים בין סוג אחד של דיו לסוג אחר על כך נרחיב במאמר אחר.

אי לכך ניתן ישנו הבדל גדול בין ספר שאותו מדפיסים על דף בדיו מיוחד שאינו נמחק לבין המזוזה. לעיתים ניתן לראות שהדיו יוצא מהקלף בשלמותו או דוהה, לכן יש חשיבות גדולה בצורה השמירה של המזוזה.

רוב המזוזות שלנו נמצאות בתוך הבית, כך שהן שמורות מתחת לקורת גג. יחד עם זאת יש להיזהר שלא להרטיב את המשקופים מחשש שיכנסו מים לתוך בית המזוזה ויפגעו במזוזה. כמעט כל רטיבות אפילו קלה יכולה לפגוע במזוזה (ישנם מספר סוגי דיו שיהיו עמידים במים אך הקלף בוודאי יפגע).

כיצד יש לעטוף את המזוזה?

לאחר שגלגלנו את המזוזה מהסוף להתחלה, יש לעטוף בניילון מכל סוג, עדיף ניילון נצמד כך לא צריך להשתמש בסלוטייפ. את המזוזה יש להניח בבית מכל סוג, מתכת, פלסטיק או עור.

יש לציין שיש למעט ככל שניתן להשתמש בנייר דבק או סלוטייפ כדי לעטוף את המזוזה וברור שאין לעטוף את המזוזה בסלוטייפ בצורה ישירה.

הבעיה הגדולה של שמירת המזוזה מתחילה במזוזות החיצוניות העלולות להיפגע ממים, משמש ומהחום.

ראשית, חשוב לציין שאת המזוזה עדיף לשמור בשני כיסויים של ניילון, כדי למנוע רטיבות.  כמו כן, יש לשמור את המזוזה בבית אטום למים, בדרך כלל יהיה מפלסטיק אם סגירה של גומי מלמטה (ראו בתמונה המצורפת).

חשוב לדעת, שאין לשמור מזוזה חיצונית בבית ממתכת, המתכת מתחממת וגורמת נזק בלתי הפיך למזוזה, עד כדי כך שהמזוזה עלולה להישרף (ראו תמונה מצורפת למזוזה שהגיע למכון לבדיקה). בתמונה ניתן לראות שהמזוזה נשרפה בתחתיתה.

לסיכום, יש לעטוף את המזוזה בניילון (עדיף נצמד), לשים כיסוי פלסטיק כמה שיותר אטום למים וכך המזוזה תשמר לאורך זמן.

למידע נוסף ניתן לצור קשר טלפוני או דרך צור קשר באתר.

לקטלוג בתי מזוזה
מזוזה שנשרפה מהשמש

מזוזה שנשרפה מהשמש

מזוזה שהודבקה בסלוטייפ

מזוזה שהודבקה בסלוטייפ

Call Now Buttonצור קשר