תפידנית תפילין בית אל או תפידנית של ארט?

תפידנית [תפילין בית אל] או תפידנית של ארט?

רכשתם תפילין כשרות או מהודרות, עכשיו הגיע העת לבחור להם תיק לאחסון התפילין. לאורך השנים הייתה התפתחות בנושא של אחסון התפילין אם זה תיקי בד מעוצבים לתפילין או נרתיק עור לתפילין. בשנים האחרונות הושקה התפידנית בהתחלה של תפילין בית אל ולאחר מכן תפידנית של ארט שכונתה בשם "תיק תפ" או "תיק תפילין". לגבי השאלה האם תפידנית היא דבר נצרך כדי לשמור על התפילין או האם יש בעיות הלכתיות בשמירת תפילין בתפידנית, על כך נדון במאמר אחר.

נשאלנו מספר פעמים איזה מהם עדיף האם התפידנית של תפילין בית אל או התפידנית של ארט, הרי שניהם כמעט אותו הדבר

לשניהם יש כמעט את אותם הצבעים ולשניהם יש את אותו התפקיד בסופו של דבר?

התפידנית של תפילין בית אל היא התפידנית הראשונה שיוצרה, במהלך השנים תפילין בית אל שיפרו את התפידנית ותקנו את הבעיות שעלו מהשטח, כך שהניסיון של תפילין בית אל בייצור תפידניות הוא גדול יותר מייצור תפידניות של ארט. מספר דוגמאות של שיפורים בתפידנית בית אל, הוא גודל המארז. בהתחלה ייצרו את התפידנית עם מארז קטן יחסית, דבר שגרם לבעיה בהכנסה תפילין גדולות יותר או בעלות קופסאות גדולות יותר. כמו כן, היתה בעיה באיכות הבד של התפידנית, אשר עם השנים היה נפרם, דבר זה תוקן ושופר באופן משמעותי.

יחד עם זאת חברת ארט היתה יכולה לקחת את התפידניות היותר משודרגות של תפילין בית אל וללמוד מהם את השינויים המבוקשים, אך מניסיון, ניתן לראות שהתפידניות של תפילין בית אל מחזיקות לאורך שנים ועמידות יותר בפני פגיעות בעיקר בבד החיצוני שהוא יותר איכותי ואינו נפרם. כמו כן, בתפידניות של ארט הסיבוב של המכסה של המארז פחות חלק מאשר בתפידנית של תפילין בית אל, דבר שנראה לכאורה לא משמעותי, אך מעט מתסכל כל בוקר להתמודד עם סגירה כזו של המארז.

מה המחיר של תפידנית תפילין בית אל או ארט?

לגבי המחיר, תפידנית של תפילין בית אל הוא מותג, שהשקיעו בו כספים רבים הן בפיתוח והן בפרסום, כך שהלקוח צריך גם לשאת במחיר של ההשקעה והדבר מתבטא במחיר גבוה יותר בתפידניות של תפילין בית אל. לדוגמא תפידנית של תפילין בית אל עולה כ- 250 ש"ח (מחיר קבוע אצל כל הספקים) לעומת תפידנית של חברת ארט שעולה כ- 180 ש"ח או ולפעמים פחות אצל הספקים השונים.

אז מה לקחת?

אם אתה מחפש תפידנית איכותית, שתחזיק לאורך שנים, רצוי להשקיע ולקנות תפידנית של תפילין בית אל. אם אתה מכיר את עצמך כאדם שאוהב לשנות ולגוון מידי פעם בצבעים, ניתן לחסוך כמה עשרות שקלים ולקנות את התפילין. מבחינת התפקיד של התפידנית, הן התפידנית של תפילין בית אל והן התפידנית של ארט מבצעות את אותו התפקיד פחות או יותר, לפי הצרכים היומיומיים של כל אחד מאיתנו.

תפידנית תפילין בית אל
תפידנית תפילין בית אל
תפידנית תפילין בית אל
2020-08-06T11:07:33+03:00 תפילין|
Call Now Buttonצור קשר