סוגי רצועות לתפילין

סוגי רצועות התפילין

רצועות התפילין מתחלקות לשתי רמות מבחינת איכות החומר ולשלוש רמות עיקריות מבחינה הלכתית. להלן נפרט את כל הרמות האיכותית וההלכתיות של סוגי רצועות התפילין. נתחיל מהרמה הגבוהה של הרצועות ונמשיך לרמה הנמוכה.

רצועות לתפילין עור עליון שחור משני הצדדים

יש לדעת שהחיוב ההלכתי לגבי רצועות הוא, שרצועות התפילין יהיו שחורות מלמעלה בלבד, ומהצד שני אין חיוב שיהיו שחורות (כך נפסק בשו"ע וברמ"א). אולם בשנים האחרונות שוק רצועות התפילין הולך ומתרבה ברצועות שהן שחורות משני הצדדים. רצועות אלו עשויות מבחינה איכותית מעור מובחר הנקרא "עור עליון" וכל הרצועה ספוגה בצבע שחור ומלמעלה צבועה בצבע לכה לעיתים מבריק ולעיתים מט.

לסוג רצועות תפילין אלו יתרונות רבים:

1) רצועות אלו נשארות שחורות תמיד, גם אם הן מתקלפות.

2) בגלל שהרצועות הללו ספוגות בצבע שחור, גם הצדדים שלהן שחורים, כלומר כל הצד הנראה הוא שחור.

3) איכות הרצועות טובה מאוד.

4) מבחינה הלכתית ישנה שיטה שלא התקבלה להלכה לרוב קהילות ישראל (שיטת הרמב"ם), וברצועות אלו באה לידי ביטוי גם שיטה זו.

לרכישת רצועות אלו לחץ כאן

רצועות לתפילין עור עליון עבודת יד

כמו ברצועות התפילין השחורות משני צדדים, גם רצועה זו עשויה מ"עור עליון", עיבוד העור של הרצועה נעשה בכוח גברא (בכוח האדם) ולא בכוח החשמלי. רצועה זו צבועה רק מצד אחד בשחור, כפי עיקר הדין. יתרון הרצועה הזאת הוא שיש בו מעלה של כוונה בייצור הרצועה, מכיוון שהעיבוד נעשה באמצעות כוחו של אדם ולא בכוח החשמל (לחיצת כפתור).

רצועות לתפילין עור עליון עבודת מכונה

כמו ברצועות התפילין הקודמות, גם רצועות תפילין אלו עשויות מ"עור עליון", אך עיבוד של רצועה זאת נעשה בכוח החשמל, כלומר האדם שמדליק את המכונה המסובבת את חבית העור שעורות נמצאים שם, אומר שעושה זאת "לשם מצוות תפילין" ורק אז לוחץ על כפתור ההפעלה שמתחיל את העיבוד. כמובן שרצועות אלו טובות וכשרות הלכתית, אך פחות מהודות מהרצועות שהזכרנו קודם.

רצועות לתפילין עור תחתון עבודת מכונה

בשונה מהרצועות הקודמות, רצועות עלו מיוצרות מעור פשוט מאוד ולא איכותי. בדומה לרצועות הקודמות גם העיבוד של רצועות אלו נעשה באמצעות מכונה, כך שאין בהם שום יתרון הלכתי ואיכותן ירודה ביותר, הן מרבות להימתח בקלות ומתקלקלות מהר מאוד. היום בשוק רצועות התפילין כמעט ולא מיוצרות ומשווקות רצועות אלו.

אצלנו במכון אנחנו מוכרים את הרצועות השחורות משני הצדדים, הדבר כדאי הן מבחינה הלכתית והן מבחינה כלכלית. הרצועות נשמרות לאורך זמן והן מהודרות.

לרכישת רצועות לחץ כאן

לרכישת רצועות לתפילין לחץ כאן
רצועות לתפילין שחורות משני הצדדים
הכשר רצועות לתפילין
הכשר רצועות לתפילין
2020-08-03T17:34:43+03:00 תפילין|
Call Now Buttonצור קשר