מגילת אסתר על קלף 11 שורות

מגילת אסתר על קלף 11 שורות

שוק מגילות אסתר על קלף הוא שוק גדול מאוד ויש בו מגוון גדול של מגילות בכל מיני גדלים ובכל מיני סוגי כתב. במאמר הקודם כתבנו מדריך קצר, כיצד יש לבחור מגילת אסתר. במאמר הזה נכתב בקצרה את היתרון שיש במגילת אסתר על קלף הנכתבת על 11 שורות.

ראשית, יש לדעת שסופר הסת"ם הכותב מגילת אסתר, מעתיק את המגילה מתוך ספר או דף עם קיפולים או שקף, כך הסדר של המגילה מוכתב מראש וצורת המגילה נשמרת בכל המגילות על קלף. יחד עם זאת, בכל המגילות אסתר, שאינן נכתבות על 11 שורות מקפידים הסופרים על כמה דברים, שלעיתים פוגעים מעט במגילה.

גודל האותיות במגילת אסתר תלוי בגובהה של המגילה ובמספר השורות, כך שככל שהמגילה היא גדולה יותר ויש בה פחות שורות בכל עמודה גודל האותיות יהיה גדול יותר. ברוב המגילות גודל האותיות נע בין 4-5 מ"מ. כמו כן, ישנן אותיות מסוימות הבאות במסורת שהן שונות מכל גודל האותיות האחרות במגילת אסתר, לדוגמא, המילה "חור" האות ח' היא גדולה משאר האותיות וישנן עוד כמה אותיות בעשרת בני המן ובסוף המגילה. יוצא שכל האותיות צריכות להיות בגודל קבוע ומספר אותיות בגודל שונה. ברוב המגילות אסתר שהן 21 שורות גודל האותיות אכן נשמר למעט עשרת בני המן שבעמודה זו מגדילים את האותיות באופן משמעותי כדי לכסות את הדף, כך שאותיות אלה גדולות משאר המגילה, דבר שאינו לפי מסורת שיש בידנו.

במגילת אסתר של 11 שורות, כל האותיות נשמרות באופן אחיד (גם בעמודה של עשרת בני המן) ורק האותיות שאמורות להיות שונות לפי המסורת משתנות. יוצא מכאן, שמגילת אסתר של 11 שורות היא מגילה מהודרת יותר מאשר מגילת 21 שורות, שרבים אוהבים אותה משום שקוראים לה "מגילת המלך", אך לא תמיד מבדילים בין הטפל והעיקר.

מגילת אסתר של 11 שורות היא מגילה ארוכה יותר משום שיש בה עשר יריעות לעומת מגילה של 21 שורות שיש בה חמש ירעות. לקורא הרגיל גודל המגילה יוצר נוחות, משום שהמגילה עצמה אינה גדולה, ויחד עם זאת גודל האותיות מאיר עיניים ונוח לקריאה. לאדם שהוא בעל קורא, יש לשים לב לפרוס את המגילת אסתר לפני הקריאה ומשום שמגילת אסתר של 11 שורות היא ארוכה, הדבר עלול להקשות מעט על הפריסה.

ניתן לפנות אלינו בכל שאלה או התייעצות למספר 0522894755

לרכישת מגילה – לחץ כאן
מגילת אסתר על קלף
מגילת אסתר על קלף

מגילת אסתר על קלף עם איור כתר

היתרונות של מגילת אסתר על קלף 11 שורות

  • הסופרים מקפידים לסיים את עמודת הכתיבה כך שהמילה הראשונה בראש העמוד תהיה "המלך", דבר זה לעיתים עלול לגרום לכך שהסופר נאלץ להאריך אותיות או לצמצם אותיות כדי להגיע למילה המלך. נכון הדבר שהוא מעתיק מספר או שקף, אך עדיין הספר או השקף נעשה באמצעות מחשב והמחשב יודע כיצד לחלק את האותיות באופן כזה שלא יצטרכו להאריך אותיות, אך הסופר עלול להתקשות לעשות כן, בייחוד כאשר הקולמוס עבה מדי. דבר זה נמנע במגילה של 11 שורות.
  • ישנה עמודה אחת במגילת אסתר על קלף שבה נכתבים על עשרת בני המן. במגילות שאינן 11 שורות, עשרת בני המן נכתבים באותיות גדולות מהאותיות של כל המגילה על רוחב שורה שלמה, כדי למלא את העמודה, מה שאין כן במגילה של 11 שורות שעשרת בני המן נכתבים באותו הגודל של כל אותיות המגילה, כך שהאין שינוי בצורת האותיות ומגילת אסתר כולה נכתבת בכתב אחיד.

אמנם, מגילת אסתר 11 שורות על קלף, הוא יקרה יותר משאר המגילות, משום שכמות הקלף שמשתמשים בה היא גדולה יותר והמחיר בהתאם.

לסיכום, אם החלטתם לקנות מגילה על קלף יש כדאיות הלכתית לקנות מגילה על 11 שורות, יחד עם זאת יש לדעת, כי גם שאר המגילות נחשבות מהודרות לעניין קריאת המגילה.

לרכישת מגילה – לחץ כאן
2021-12-27T23:46:49+03:00 מגילות|
Call Now Buttonצור קשר