צורת הנחת התפלין בתפידנית בית אל או ארט

צורת הנחת התפילין בתפידנית

קניתם תפילין ועכשיו הזמן לקנות להן כיסוי נאה. ישנם את הכיסויים הרגילים במגוון מאוד גדול החל מבד קטיפתי, עור, דמוי עור וכיו"ב. בנוסף לכך יש התפידנית של תפילין בית אל ותפידנית של חברת ארט (ניתן לקרוא על בחירה בין התפידנית של תפילין בית אל לבין התפידנית של ארט במאמר הזה – לחץ כאן).

הבעיה ההלכתית בתפידנית

בכל סוגי הכיסויים לתפילין, התפילין של יד מונחות בסמוך לתפילין של ראש, כך ששתיהן באותו הגובה ואין האחת יושבת על השניה. אולם, בתפידנית של תפילין בית אל או בתפידנית של ארט, התפילין של יד מונחות על גבי תפילין של ראש והדבר יוצר בעיה הלכתית, משום שקדושתן של תפילין של ראש גדולה יותר מקדושתן של תפילין של יד ולכן ישנה בעיה להניח את התפילין של יד מעל התפילין של ראש מצד אחד, אולם מהצד השני, ישנה חובה לשים את התפלין של יד ראשונה, על מנת שיוכלו להוציאה ראשונה כסדר הנחת התפילין ולא יעברו על המצוות.

הפתרון המוצע להנחת התפילין בתפידנית

הפתרון המוצע הוא פשוט ביותר. יש להניח את התפידנית באופן מאוזן ולא באופן מאונך לאורך כל היום, כך שהתפילין של יד יהיו מונחות בתפידנית בצורה כזו שהן באותו המישור עם התפילין של ראש. יש לשים לב, שבאופן טבעי מניחים את התפידנית כך שהיא עומדת (בדיוק כמו שהתפידנית נראית בתמונות), ולכן צריך באופן יזום להשכיב את התפידנית, כך שהתפילין יהיו בגובה שווה ולא מונחות אחת על השנייה וכך נרוויח גם ההגנה הטובה שלה התפידנית וגם את העניין ההלכתי שבו התפילין יושבות בצורה הנכונה.

אם נשים לב, התפידנית של תפילין בית אל משווקת עם רצועה לנשיאה על הכתף. הרצועה נתפסת על גבי התפידנית בשתי הקצוות שלה בחל העליון ובחלק התחתון, כך שבזמן נשיאת התפידנית היא שוכבת בצורה מאוזנת ולא בצורה מאונכת באופן כזה תפילין של יד ותפילין של ראש עומדים באותו מישור ודבר זה פותר את הבעיה שהצגנו בהתחלה.

לכל שאלה ניתן לפנות לטלפון 052-2894755 או להשאיר הודעה באתר ונחזור אליכם בהקדם.

2020-07-19T12:33:40+03:00 תפילין|
Call Now Buttonצור קשר