מדריך קצר לקניה/ רכישה של ספר תורה

מה חשוב לדעת בקניית ספר תורה?

רכישה של ספר תורה, היא עניין משמעותי מאוד בכל תחום הסת"ם. הן מצד ההלכתי, שיש בכתיבת ספר תורה והן מהצד הכלכלי. במאמר זה נסקור את הנושאים החשובים שעליהם יש לשים לב לפני שבאים לקנות ספר תורה. בחירת תקציב, סגנון כתב הסת"ם, האם כדאי לפנות ישירות אל הסופר סת"ם, מספר ההגהות ודגשים נוספים.

ראשית, חשוב לציין כי יש הרבה מאוד ספרי תורה בשוק הסת"ם, חלקם כבר כתובים וממתינים לקונה, חלקם באמצע כתיבה או בתחילת כתיבה ספר התורה וישנה אפשרות גם שספר התורה יכתב בהזמנה מיוחדת של הקונה. לפיכך, המגוון של ספרי התורה הוא עצום והקונה, שאינו בעל מקצוע עלול להתבלבל מרוב דוגמאות.

דגשים חשובים בקניה/ רכישה של ספר תורה

  • כצעד ראשון יש להגדיר תקציב לקניית הספר. ספרי תורה נעים בין 60,000 ש"ח ויכולים גם להגיע לפי שלוש ויותר. בדרך כלל, כמו בכל תחום, ספרים זולים הם של סופרים מתחילים או סופרים ותיקים עם כתב פשוט ביותר. חשוב לדעת, שכאשר קונים ספר תורה, רוצים שיקראו בו כמה שיותר וככל שספר התורה מהודר יותר, כך יש סיכוי שיקראו בו פעמים רבות יותר ויוציאו אותו בזמנים חשובים כגון "פרשת זכור" או "פרשת פרה".
  • צריך לבחור את סגנון הכתיבה לפי המסורת של הקונה, ספרדי, אשכנזי, אר"י או חב"ד.
  • בפניה ישירות אל הסופר סת"ם, הסופר יכול להציע בדרך כלל את כתב ידו ללא מגוון דוגמאות. אם פונים אל אדם או חנות המרכז אצלו מספר דוגמאות בדרך כלל המבחר יהיה גדול יותר, כך שיהיה אפשר להתרשם ולהבין את ההבדלים בין ספר התורה השונים.
  • בפניה אל סופר סת"ם או חנות חשוב מאוד לדעת האם ישנה תעודת הסמכה מגורם מוסמך לסופר שכתב את הספר. בכתיבת ספר תורה ישנם הלכות רבות, אי ידיעת הלכות הללו עלולות לגרום לפסילה של ספר תורה ללא ידיעת הסופר, המוכר או הקונה.
  • לאחר הבחירה של מספר דוגמאות, כדאי מאוד לקחת את היריעות המקוריות של ספר התורה להתייעצות עם אדם שמבין בתחום. יש לשים לב, לא כל רב מבין בתחום הסת"ם ופעמים רבות הוא יפנה אתכם לאדם שמבין. גם אם בחרתם לקנות ספר תורה במקום אחר ואתם רוצים להתייעץ איתנו בחינם, נשמח לעזור. נא למלא את הטופס כאן
  • לאחר ההחלטה איזה ספר התורה אתם מעוניינים לקנות, יש לשבת עם הסופר או המוכר ולערוך חוזה מסודר הכולל את כל הפרטים. ישנם חוזים מצויינים לספר תורה שמופיעים ברשת האינטרנט או לחץ כאן  או לחץ כאן.
  • דגש נוסף הוא לגבי הגהות ספר התורה. ספר תורה נכתב בידי סופר סת"ם ולא על ידי מחשב, לכן הוא חשוף לטעויות. יש לדרוש שתי הגהות מחשב והגהת אדם אחת לפחות וזאת כדי למנוע טעויות ועוגמת נפש בקניית הספר.

לסיכום, קניית/ רכישת ספר תורה היא עניין גדול והשקעה גדולה, לכן חשוב מאוד לבדוק את כל הפרמטרים המוזכרים לעיל, כדי לקבל את התמורה המלאה לכספכם ולקיים את המצווה בהידור.

קניה של ספר תורה ספרדי מהודר
קניה של ספר תורה ספרדי מהודר
קניה/ רכישה של ספר תורה ספרדי מהודר

לקבלת הצעת מחיר מלא את הטופס

    לקניה/ רכישה של ספר תורה
    2020-08-09T10:54:21+03:00 ספרי תורה|
    Call Now Buttonצור קשר