בתי תפילין מהודרים או פרשיות תפילין מהודרות – במה להשקיע?

באחד המאמרים כתבנו על סוגי בתי התפילין השונים ועל הרמות ההלכתיות השונות בין סוגי בתי התפילין, מהודרים יותר ומהודרים פחות. אדם הרוצה להשקיע סכום מסויים בקניית תפילין האם ישקיע את רוב הסכום בבתי התפילין ויקנה בתי תפילין מהודרים או בפרשיות התפילין ויקנה פרשיות תפילין מהודרות יותר.

ראשית, צריך לדעת שלכל חלק בתפילין יש חשיבות רבה בהידור של המצווה ואין חלק שניתן להפחית בו יותר מאשר אחר. יחד עם זאת, יש לשים לב, שבכתיבת פרשיות התפילין יש הרבה יותר הלכות ועניינים הלכתיים שצריך להקפיד עליהם יותר מאשר עשיית הבתים.

שנית, בייצור בתי התפילין בדרך כלל תהיה השגחה מסודרת של גוף כשרות כלשהו, מוכר יותר או מוכר פחות ואם אין גוף כשרות שנותן כשרות, כדאי להכיר את המפעל שממנו מזמינים את בתי התפילין וכך לשאול את השאלו הנכונות. לעומת זאת, בכתיבת פרשיות התפילין הסופר סת"ם נמצא עם עצמו בזמן הכתיבה ואין עליו כל השגחה וכפי שכתבנו ישנה חשיבות גדולה לדעת ממי לוקחים את פרשיות התפילין כדי לדעת שהוא אדם ירא שמים ולא ימכור את העולם הבא שלו בשביל כסף.

דבר נוסף, לעיתים אנשים חושבים, שבתי התפילין חשובים יותר משום שרואים אותם ואת פרשיות התפילין לא רואים ולכן לא כל כך משנה אילו פרשיות תפילין נכניס לתוך הבתים ודבר זה טעות ביסודו כפי שכתבנו לעיל, שכל חלק בתפילין יש לו חשיבות בפני עצמה להידור המצווה והרוצה לקנות תפילין מהודרים צריך להשקיע גם בפרשיה.

דבר אחרון, אדם שרוצה לקנות בתי תפילין מהודרים ומהצד השני רוצה גם להשקיע בפרשיות התפילין, צריך לדעת שההבדלים במחיר ברמה ההלכתית של בתי התפילין הוא לא גדול וכדאי לעשות מאמץ כלכלי נוסף כדי להשקיע בבתים ברמה הלכתית גבוהה.

צריך תמיד לזכור, מצוות הנחת תפילין היא מצווה תמידית ויומיומית ותפילין קונים פעם עד פעמיים בחיים, כדאי להשקיע ולקנות בתי תפילין מהודרים ופרשיות תפילין מהודרות

להזמנת תפילין לחץ כאן
2022-07-21T12:33:37+03:00 Latest Articles|
Call Now Buttonצור קשר