קניית מגילת אסתר על קלף- מדריך קצר

פורים בפתח ומתלבטים, האם לקנות מגילת אסתר על קלף? האם בכלל צריך מגילת אסתר על קלף? כמה כדאי להשקיע בקניית מגילת אסתר? איזה גודל של מגילה כדאי לקנות? מה נקראת מגילת אסתר מהודרת?

על שאלות אלו ואחרות נענה במאמר הבא.

מה המחיר של מגילת אסתר?

ראשית, חייב לדעת שמגילת אסתר על קלף הוא לא עסק זול. הקלף עולה הרבה כסף יש להוסיף לזה את זמן הכתיבה והתיוג של המגילה, לזה יש להוסיף גם את התפירה וההגהות. לכן, יש להכין תקציב שלפחות 2000 ש"ח לפני שמתחילים את התהליך של החיפוש.

שנית, חשוב לדעת שרוב המגילות אסתר על קלף בשוק, הן מגילות שנכתבו על ידי סופרי סת"ם מתחילים, משום שמגילה זה הדבר הראשון שהסופר כותב לאחר שהתאמן בכתיבת האותיות. דבר זה אומר, שרוב המגילות הן לא ברמה גבוהה במיוחד, כלומר ברמת כתיבה יחסית פשוטה כזאת או אחרת ואם רוצים מגילת אסתר של סופר מנוסה נצרך להגדיל את התקציב.

שלישית, ראיתי אנשים רבים המתלבטים האם יש צורך בקניית מגילת אסתר על קלף ?

פעמים רבות שיושבים בבית הכנסת יש רעש גדול וקשה לשמוע את הקורא ויש מעלה בכך שיש בידך מגילת אסתר כשרה שאתה יכול לקרוא בה את המילים שלא שמעת.

מהו הגודל של מגילת אסתר על קלף?

לגבי גודל המגילה, ישנם שני מימדים שעלנו להתייחס. האחד, הוא גודל השורה והשני, הוא מספר השורות. את האותיות במגילת אסתר, ובכל כתיבת סת"ם, כותבים על חצי מהשורה ובמגילות הגדלים נעים בין 8-10 מ"מ לשורה. כמובן שישנם מגילות אסתר קטנות יותר וגדולות יותר, אך אלו הגדלים הסטנדרטים.

לגבי מספר השורות, ישנן מגילות המתחילות ב- 11 שורות עד 42 שורות.

למי שהוא הקורא של המגילה, מומלץ ביותר לקחת מגילה עם כתב של לפחות 10 מ"מ שורה, כך רואים את המילים בצורה ברורה ונוחה. לאדם הרוצה לשבת עם המגילה שלו במקום ולעקוב אחרי החזן, מומלץ לקחת מגילה עם כתב נוח ולא גבוהה במיוחד, כלומר 11 שורות.

לגבי מגילה של 11 שורות יש מעלה הלכתית ועל כך נכתוב המאמר אחר.

מהי מגילת אסתר מהודרת על קלף?

מגילת אסתר מהודרת, היא מגילה שהכתב שלה יפה  והסופר שכתב אותה הוא סופר מוסמך ולא מתחיל. לאדם מן השורה, שאינו מתעסק בסת"ם, כל המגילות נראות יפה ברמה זו או אחרת, לכן חשוב להתייעץ עם אדם שמבין בנושא שיאמר לכם האם המגילה הזאת מהודרת או לא.

יש לשים לב לסוג הכתב של המגילה. לכל קהילה יש את המנהגים שלה, ולכן חשוב לקחת מגילה לפי הנוסח הנהוג בבית הכנסת בו את המתפלל ולפי הנוסח של מנהג אבותיך. ישנן מגילות אסתר בכתב ספרדי, מגילות אסתר בכתב אשכנזי בית יוסף (אשכנז), מגילות אסתר אשכנזי בכתב האר"י (ספרד) ומגילות אסתר בכתב האדמו"ר הזקן (חב"ד)

לסיכום, מגילה זה עניין של פעם בחיים, כדאי לקנות מגילה אחת טובה שגם תעבור בירושה מדור לדור, אך גם לא כדאי להשתגע, בפרט אם אתה לא קורא את המגילה לציבור.

יש לזכור מגילת אסתר קוראים רק פעמיים בשנה, בערב ובבוקר.

לרכישת מגילה לחץ כאן

ליצירת קשר לחץ כאן

לרכישת מגילה לחץ כאן
לרכישת מגילה לחץ כאן
מגילת אסתר על קלף
קניית מגילת אסתר על קלף
רכישת של מגילת אסתר על קלף
2020-08-06T11:58:35+03:00 מגילות|
Call Now Buttonצור קשר