בית מגילה למגילת אסתר על קלף – מדריך קצר

קניתם מגילת אסתר על קלף כשרה או מהודרת, ועכשיו הגיע הזמן לקנות למגילה בית מגילה.

בתי המגילה שונים ומגוונים ובמאמר זה נעשה קצת סדר על הסוגים השונים של בתי המגילה ועל החשיבות שיש לבית מגילה למגילת אסתר על קלף.

ראשית, יש לדעת שקלף של מגילת אסתר יכול להתייבש כמו בכל קלף של סת"ם. קלף יבש עלול להרוס את האותיות ולשבור אותן, דבר שעלול להביא לפסילה של המגילה. בית מגילה טוב יכול למנוע את ההתייבשות של הקלף ולשמור על המגילת אסתר שלכם לאורך זמן.

איזה סוגים של בתי מגילה למגילת אסתר על קלף?

שנית, לגבי הסוגים השונים. באופן כללי יש ארבעה סוגים של בתי מגילה:

  • בית מגילה עם קלף נשלף– לבית מגילה זה יתרון בכך שהקלף של המגילה נגלל לתוך הבית בלי צורך להחזיק את הקלף וגם הקלף של המגילה שמור בתוך הבית. יחד עם זאת, לבית מגילה זה חיסרון אחד משמעותי והוא, שעל מנת להוציא את המגילה צריך לתפוס את הקלף ולמשוך אותו החוצה, דבר זה גורם לתפרים שתפורים את הקלף של המגילה להיקרע, דבר המצריך תפירה חוזרת.
  • בית מגילה עם עמוד– בית מגילה זה מכיל בתוכו יתרון הלכתי וטכני. את העמוד של בית המגילה הזה תופרים לסוף המגילה ומקיימים בזה את דברי השולחן ערוך לשים עמוד בסוף המגילה. יתרון הטכני הוא שהמגילה נשמרת בתוך בית אטום וגם אין צורך למשוך את הקלף על מנת להוציא את הקלף של המגילה החוצה.
  • בית מגילה ללא עמוד- בית מגילה זה מתאים יותר למגילות על קלף עם כתב אשכנזי, שפחות מקפידים על דין עמוד ממשי בסוף המגילה אלא משאירים עמודה של קלף בסוף המגילה. לבית מגילה זה יש היתרונות של בית מגילה עם עמוד.
  • כיסוי למגילה אסתר- כיסוי זה עשוי מבד, דומה למעיל של ספר תורה אשכנזי. כיסוי זה נוח מאוד בהוצאה של המגילה מתוכו, עלותו נמוכה יחסית ויש בו את היתרון ההלכתי של עמוד בסוף המגילה. יחד עם זאת, הקלף של המגילה אינו נשמר בו בצורה אופטימלית ויש צורך להוסיף כיסוי למגילה עצמה שתשמר.

יש לשים לב לגודל של בית המגילה, על כך נכתוב המאמר נפרד, וכן לעיצוב של בית המגילה וגם על כך נכתוב מאמר נוסף.

מה המחיר של בית מגילה למגילת אסתר על קלף?

המחיר של בית המגילה נע בין 150-1000 ש"ח ואף יותר, תלוי בסוג בית המגילה שאותו אתם רוצים לרכוש. בתי המגילה הזולים יהיו עשויים מבד ובסופם יהיה עמוד. מכאן והלאה המגוון של בתי המגילה גדול, יש בתי מגילה מפלסטיק שמחירם הוא כ250 ש"ח, בתי מגילה דמוי עוד יכולים להגיע על 400 ש"ח, בתי מגילה מעור כ500 ש"ח וישנם גם בתי מגילה מסוגים שונים של מתכות שהיקרה שבהם היא בית מגילה מכסף שמחירה גבוה מאוד.

לסיכום, רוב בתי המגילה למגילות על קלף המיוצרים היום מתאימים לכל המגילות ומסייעים בשמירה על המגילה. יש לשים לב לצד ההלכתי והטכני שבתי המגילה השונים מאפשרים.

בית למגילת אסתר
בית למגילת אסתר על קלף
בית למגילת אסתר על קלף
בית למגילת אסתר על קלף
Call Now Buttonצור קשר